tessan-s

Alla inlägg under april 2012

Av therese lundgren - 27 april 2012 19:31

Jag och jonny tyckte det var så fint väder ute så vi passade på att fara runt och fota lite fina vårbilder =)


 


vid kamlung blev det riktigt vackra bilder =)


   


titta snön börjar fara bort jiiiiippiii =)


Solen den lyste starkt på himlen och värmde riktigt ordentligt =)





   


  










 



 



självklart blev det en bild på honey också =)



 



 



 




 




 




   


jonny lånade mina brillor haha =)



 



det blev min nya bild för han på telefon när han ringer haha =)


nog för idag nu ut på äventyr =)






   

   

   


Av therese lundgren - 27 april 2012 19:16

Hittade några bilder sen påsk som jag totalt glömt stoppa upp =/

vi var hos svärmor i påsk och målade ägg och freja målade sitt första ägg och självklart måste detta fotas och dokumenteras =)




hon är bara två år och målar redan påskägg =) visserligen hamnade lite färg här och där men titta så fint det blir =)



   


Natalie målade också påskägg men hon kunde inte riktigt bestämma sig hur hon ville ha det så det blev flera varv och fint blev det =)


 


kim målade också ett vackert ägg i ganja färger haha =)


 


ja så fint blir det när man tvingar alla att sätta sig ner och måla ägg =) dom ända jag inte lyckades med var jonny, leif och robin haha =)


 

       

Bus
Av therese lundgren - 27 april 2012 19:07

Imorgon blir det att åka till arcushallen i luleå för att besöka en väldigt väldigt stor loppis marknad med mamma, kusiner, mostrar och marcus =) ska faktiskt bli riktigt kul =)

Har varit med älsklingen en gång tidigare och hittade några ur snygga väskor som var svarta med nitar, betalade 50 spänn för två stycken =) det kallar jag ett kap =)

Blir dock att stiga upp tidigt då marknaden börjar kl 10 och man brukar först få köa en halvtimme med bil och sedan en halvtimme i kö på stående fot men det kan jag säga att det är värt.

får se vem som hinner dräpa mig först imorgon, jag som lurat med dom på detta haha =)

men själv är jag ju en loppis människa då man alltid hittar billiga smycken och väskor =)





Av therese lundgren - 9 april 2012 15:33

Grillning har man också hunnit med älsklingen och hans familj  och härligt som tusan var det =)

Vi for till en grillplats mot pålänge men kommer nu inte ihåg vad den hette, men jätte mysig var den.

Bastu fanns det till och med men jag tror man måste vara medlem i någonting eller så eftersom att den var låst.


 


 

Detta är då bastun.


 


 

Sen hade dom även en grillstad utanför kåtan ifall man ville sitta ute och grilla istället för inne.



 



 

Var verkligen jätte fint var bara synd att vi inte hade så mycket sol men varmt var det ändå.


Och innan maten blev det lite pulkåkning och bus med Freja =)

Hittade en jätte billig pulka på coop i kalix för hela 49 kr som hittat =)




Sen hittade Freja vedskjulet och började stapla ved haha =)


      


Sen var det äntligen tid för käk =) och mona och jonny gjorde det mest underbara kötet jag smakat, och jag måste säga att mat är faktiskt godast när man grillat den =)


 



fast självklart blev det lite gojja också inte bara mat =)


Marsmelllows


   


Pinnbröd


   


erkänn att pinnbrödet såg ut som något annat haha =) vet inte vad mona fantiserade när hon slingrade brödet runt pinnen haha =)


Men Freja däremot hon hade sin egen lilla buffe av godsaker haha =)


 



Sen så blir jag en liten galning när jag får en kamera i handen =) allting ska dokumenteras så här kommer mera bilder =)


Här har vi Kim, Mona och lilla Freja =)


 


Mona och Freja.


 


Älsklingen 


      


Kim, Mona och lilla Freja.


 



Sen efter maten blev det lite mer lek ute i snön =)


vi fick också reda på att Freja är en liten skogsmulle =)


       


Sen var det en liten trollunge som slocknade i värmen av elden i kåtan så vi bäddade ner henne =)



         


sen slutligen så har vi lilla leffe som vi inte så mycket av då han var längst ut på isen om ni ser den där lilla pricken haha =)


 


Nog för idag och sen ett litet uppehåll då jag åker ut till stugan med mamma och syster =)

Av therese lundgren - 7 april 2012 12:51

Nå nu har påsken kommit till oss =) har till och med målat mina egna ägg =) visst blev dom fina ? =) .

Detta år går påskriset i dom lila tonerna, på nått sätt har jag fastnat för lila.

Men detta är dock det enda påskpynt i denna lägenhet då jag inte hittade min påsk kartong nere i förrådet, men någonting säger mig att jag har kastat den då jag helt plötsligt från ingenstans har tappat all lust för att pynta dom olika högtiderna.

Det kanske kallas för att växa upp vilket jag lovade mig själv att jag aldrig skulle göra haha =)

Men dock trodde jag inte att det skulle hända mig och det trodde nog ingen annan i min omgivning heller då jag alltid har varit den som pyntat mest, tillexempel jul då har det sett ut som att julen bokstavligen spytt då det varit julgransglitter runt alla ramar och bokhyllor i mitt rum.

Ja det är tur att jag haft en snäll mamma som låtit mig gå bananas med pyntet haha =)

Aja men nu har jag iallafall fixat påskris som jag igentligen inte tänkte göra men då jag fick höra att min syster som är stilrenast av oss alla till och med målat ägg och fixat påskris så insåg jag att jag inte kan vara så tråkig och strunta i påskriset iallafall  =)





och dom som känner mig vet att jag inte bara kan fota en bild så här kommer några till =)



 






japp det var det för idag =) 

   








Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards