tessan-s

Alla inlägg under december 2011

Av therese lundgren - 30 december 2011 23:46

 
Av therese lundgren - 30 december 2011 23:37

Idag blev man bjuden på 3 rätters middag hos min moster camilla med familj och det var supergott.


Till förätt var det en soppa med räkor och kräftost m.m

Super gott nu ska jag bara tigga recept av moster =)


 


Sedan varmrätten glömde ju lilla jag fota men det var lax med västerbotten ost sås och soltorkade tomater m.m

tillsammans med hasselbaks potatis eller hur man nu stavar det =)


Och slutligen en grymt god cheescake med citronsmak och bär till.

Och moster var så duktig och dekorera tallrikarna så man vart ju riktigt imponerad och fint var det dukat =)



 



Tack för middagen moster måste ta och bjuda igen någon gång när man får fingret ur ........

Av therese lundgren - 30 december 2011 23:14

Jag måste ju självklart dra en liten smygsam suck när det gäller nyår och julafton, min ekonomi ligger nämligen långt i botten =(

huja har gått så mycket pengar nu under nyår och jul så jag har varit tvungen att vända mig till mamma som räddade mig i nöden =)

Först och främst är det ju maten på nyår, drickat såklart är ju en stor del, krogens inträde och mycket därtill.

Och alla dessa julklappar till julen det är ju inte undra på att man går back =( men det jämnar ut sig när man får se leenderna på dom som öppnar julklapparna =)

Och på tal om nästa månad då lilla smarta jag var dum nog att beställa sängkläder för 200 kr från jotex som ska betalas i slutet på januari, sedan mitt lån av mamma ska betalas i januari, samt att jag måste lägga undan 500 kr tills februari eftersom att jag har ett fett klädpaket som ska betalas på 1000 kr =( skulle inte behållt båda klänningarna haha =) ja men iallafall där var alla pengar slut som blir kvar efter alla räkningar är betalda =( kul va.

Ja på nått sätt får man väll lösa denna oansvariga situation man hamnat i när man inte tänker längre än näsan räcker.

Aja men vi får ju vara glada att detta nyår och denna jul bara är en gång om året huja =)

Av therese lundgren - 30 december 2011 23:10

Måste ju bara lägga upp en bild på min nyårs klänning den är ju bara så mmmm =)

tack majlan för räddningen i nöden =)



 


lite suddig bild dock =/

Av therese lundgren - 30 december 2011 14:58

Måste avreagera mig lite på arbetsförmedlingen känns det som.

Jag är ju dock inte den enda som blivit illa behandlad av arbetsförmedlingen eller klassad i en kategori där man inte hör hemma.

Jag har nämligen problem med höfter och rygg men det betyder ju inte att jag behöver förtidspansioneras.

Med arbetsförmedlingen iallafall den jag har är det så här - antingen kan man jobba eller inte! det finns ingen mellanväg tillexempel försöka hitta ett jobb som passar en bättre ergonomiskt.

Tyvärr finns detta inte med i deras tankar det är deras väg or no way som man brukar säga.

Min största dröm är just nu att få plugga upp matten så att jag kan ta mig in på förskolelärar utbildningen eftersom att jag har upptäckt genom att själv jobbat som förskolelärare i ett halvår att det är något som passar mig eftersom att det är mycket variationer vilket min kropp behöver.

Min kropp klarar nämligen inte av att sitta still en lång tid eller stå upp en lång tid, utan istället kräver variationer för att inte få ont.

Nå iallafall så detta var min plan och tanke att medans jag är arbetsökande plugga upp min matte på min egen fritid så jag fortfaramde kan söka jobb men samtidigt ta mig ett steg närmare utbildningen.

Men detta var något som arbetsförmedlingen inte gick med på eftersom att man får tydligen inte vara med i jobb och utvecklings garantin samtidigt som man pluggar matte på sidan om.

Då måste man avskriva sig från arbetsförmedlingen och mista allt som heter bidrag från försäkringskassan, och istället ta lån från csn för att kunna betala räkningarna hemma.

Att plugga matte via komvux eller folkhögskolan är ju helt gratis och jag har bok och allt färdigt men tydligen är det mot arbetsförmedlingens regler och om jag väljer att plugga matte så stänger dom av mig eftersom att med deras regler får man inte plugga upp sina betyg.

Hur sjukt låter inte det och sen undrar dom varför ingen kommer ut i arbete? när dom säger nej till varje möjlighet man får, jag menar låter det inte bättre att vara arbetsökande och plugga upp min matte A på sidan om på min egen fritid? men enligt arbetsförmedlingen spelar det ingen roll om jag pluggar på nätterna eller helgerna eftersom att när man är med i arbetsförmedlingen så har man ingen fritid och att dom bestämmer även då ?

Och sen detta med att förlora aktivitetsstödet och börja ta lån från csn för att betala hyra för att jag ska kunna plugga upp matte A som är gratis?

Och sen detta med att bli klassad i en kategori? berättade om mina besvär med ryggen och höfterna och lämnade även in läkarutlåtande och mina journaler ang rygg och höfter, istället fick jag som svar att det är alldeles för många ungdommar som gnäller över sina ryggar.

Men snälla jag är väll inte många ungdommar jag är en vuxen människa och en ensam individ.

Minns dom inte själv hur det var att vara arbetslös? eller tycker dom makten att kunna göra vad dom vill med oss är roligt att missbruka?

Jag säger nu inte att alla är maktmissbrukare på arbetsförmedlingen men det finns vissa individer som jag själv önskar jag kunne ställa på plats.

Nä nu ska jag försöka andas och räkna till tio, sätta på en härlig låt med maroon 5 - moves like jagger så jag glömmer bort denna skit för en liten stund.

Sedan dra en sminkning och vidare till min moster camilla som var så snäll och bjöd på middag idag =) har även köpt en vinare så jag kan ta ett vinglas till middagen som är mer än behövligt just nu för mitt hjärta, huvud och nerver haha =).......................................Se you later alligator

Av therese lundgren - 30 december 2011 01:25

Här kommer då lite bilder på julen 2011 även om dom inte är många vilket är ovanligt för mig som brukar vara en paparatzzi om man säger så =)


Mammas fina julbord med hjälp av mig och moster johanna =)


         


Moster johannas berömda cake pops tror jag dom hette =) dock med hasselnötter i så det blev utan för mig men lika bra var det eftersom att jag igentligen inte ska äta socker =)

 


Och lilla melle på hans första julafton, så söt i skjorta och jeans =)

bilden är lånad av moster johanna.

 


Och sen självklart lite self pick på mig =)


       


Nä nu får det räcka med bloggande för idag ska hoppa in i duschen med älsklingen =)





Av therese lundgren - 30 december 2011 00:21

Hej hoppsan nu har bloggen stått stilla så jag har till och med fått klagomål ;)

Har hjälpt min sambos mamma med flytten plus att det har varit jul så jag har glömt bort bloggen lite.

Nå nu ska jag vara mer igång och börjar med att lägga upp lite bilder på årets julklappar som jag är så nöjd över =)



Dessa julklappar fick man av farmor, ljus stakarna stoppade jag i sovrummet, samt den hängande kristall saken i fönstret i sovrummet (mysfaktor).

Nallen åkte upp på bokhyllan i köket och hjärt länken åkte på mitt sabo armband.

Och slutligen servett hållaren på köksbordet såklart.

Tack Farmor för alla fina julklappar!

         



Dessa fick jag av Alicia.

Tack stumpan för den superfina julklappen nu måste ju bara din levereras till dig innan det blir sommar =)

    


Här är iallafall en bild som jag har fotat på din julklapp så du har nått att vara nyfiken över =)


    


 

Och sen av mamma fick jag min efterlängtade gitarr =)

samt påslakansett, örngott, lakan, handukar, kattkalender och självklart godis =)

Måste bara berätta ang kattkalendern, har nämligen fått en sådan varje år av mamma min sen jag var yngre och det har helt enkelt blivit en tradition, så utan denna på julafton blir det helt fel haha, och alla som känner mig vet ju att jag älskar katter.

Tack mamma för alla superfina julklappar.


Av stora syrran fick jag tresemee produkter (eller hur man nu stavar det) vilket var väl behövligt så mycket som jag jyrar med mitt hår =)

Tack stor syrran för julklappen.


Av moster med familj fick jag jätte fina lila ljuslyktor som passade perfekt i mitt vardagsrum eftersom att jag har lila nyanser.

Tack moster med familj.


Av linda fick jag godis.

Tack linda för julklappen.


Av mormor och morfar fick jag grillbestick vilket alltid är behövligt.

tack mormor och morfar för julklappen.


Av Nadja fick jag as coola nagelack i as coola färger.

tack nadja för julklappen.


Och av Vivan fick jag en handuk.

tack vivan för julklappen.


Pengar kom det från svärfar =)

tack svärfar.


och från jonnys farfar en chokladlåda samt en slant =)

tack arne.


Och slutligen av älsklingen en superfin ring som jag önskat mig med en big ass diamond i rosa sooo mee i ett nötskal =)

Tur var i äkta silver så den inte förstörs som alla andra eftersom att jag alltid glömmer att ta av dom innan jag häver händerna i vatten.


         



Ja det var en hel del att skriva men jag tror jag fick med allt? eller? så himla mycket att komma ihåg, men jag måste säga att detta år fick jag allt på min önskelista och mycket därtill =) se där jag har varit en snäll flicka och ätit mina grönsker även om diet har gått åt pipsvängen under jul men det tar vi igen efter nyår  =)


Glömde även bort att säga att detta var kusin melkers första jul vilket måste noteras JULEN 2011 =)

 

Av therese lundgren - 20 december 2011 19:16

Jaha då har man plockat första snödrivan.

Extraljusen klarade sig men uttaget till motorvärman var det mindre bra med.

Jonny håller på att lära mig att sladda och jag tror det är sant som dom säger att kvinnor inte ska hålla på med sånt, iallafall inte jag.

Men nu vet jag hur det känns att tappa kontrollen över bilen och inte kunna styra eller göra någonting åt det, så samtidigt vart det en bra lärodom hur man inte ska göra.

Jonny skrattade och sa att det har hänt han tusen gånger men nog såg jag att det fanns bekymmer bakom dom glasögonen.

Men som sagt jag ger upp nu han får leka hur mycket han vill men jag har insett att kan man det inte så kan det vara farligt haha =)

Herregud jonnys käraste ägodel kunde ju ha skadats, och då menar jag inte mig haha =)



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards